• TwitterFacebookRss feed

Ποια μεγάλα έργα θα προχωρήσουν, ποια προτείνονται για το «πακέτο Γιούνκερ»

Συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής υπό τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Μέγαρο Μαξίμου.


Η διυπουργική επιτροπή προέβη σε απολογισμό της προόδου εργασιών των εν εξελίξει έργων παραχώρησης:

- των πέντε αυτοκινητοδρόμων (Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια, Ολυμπία και Ε65)
- του Μετρό Θεσσαλονίκης,
- του εν εξελίξει διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης,


- καθώς και των πρωτοβουλιών που έχει πάρει μέχρι στιγμής η Διυπουργική Επιτροπή προκειμένου να επιταχυνθούν τα εν λόγω έργα και να τηρηθούν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης τους.



Για τους αυτοκινητόδρομους Ολυμπία, Ιόνια και Ε65 έχουν ήδη υπογραφεί Πλαίσια Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους και υπάρχει δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την πλήρη αποπεράτωση των έργων εντός των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων. 



Η παράδοση τους σε πλήρη κυκλοφορία ορίζεται για το Μάρτιο του 2017. Ήδη σε εφαρμογή των πλαισίων συναντίληψης, στην Ολυμπία Οδό, υπάρχει σημαντική αύξηση του ρυθμού εκτέλεσης εργασιών στα εργοτάξια του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, ενώ ταυτόχρονα επιταχύνονται δραστικά οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Και οι τρεις αυτοκινητόδρομοι έχουν ολοκληρωθεί, έως σήμερα, σε ποσοστό περίπου 70%.


Στον 
αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχει αποκατασταθεί πλήρως ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών στα εργοτάξια των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκότινα και εντός του Μαρτίου θα υπογραφεί η Συμφωνία Ολοκλήρωσης του Έργου. Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει ξεπεράσει το 92% της ολοκλήρωσης του.


Στον 
αυτοκινητόδρομο Μορέα, από το Δεκέμβριο του 2015, έχουν ξεκινήσει με εντατικό ρυθμό οι εργασίες τόσο στο εργοτάξιο Καλαμάτας όσο και στο εργοτάξιο Πελλάνας του τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη. Η επανεκκίνηση του συγκεκριμένου έργου έχει ήδη πραγματοποιηθεί, ενώ έχουν καταβληθεί από το Δημόσιο όλα τα προβλεπόμενα χρηματικά ποσά. Ο Μορέας θα είναι ο πρώτος από τους αυτοκινητοδρόμους που θα παραδοθεί σε πλήρη κυκλοφορία και χρήση εντός του 2016. Συγκεκριμένα, το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη θα ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου 2016, ο κόμβος της Μεγαλόπολης θα παραδοθεί σε χρήση στις αρχές του καλοκαιριού και το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί με την παράδοση της περιμετρικής Καλαμάτας το φετινό Σεπτέμβριο.


Σχετικά με το 
Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει υπογραφεί και ενεργοποιήθηκε η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών στο σύνολο του έργου, ενώ κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη, καθώς και το Αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Μετρό. Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα ενεργοποιηθούν επιπλέον πέντε εργοτάξια. Με αυτόν τον προγραμματισμό αναμένεται ότι στις γραμμές του μετρό Θεσ/νικης (βασική γραμμή και Καλαμαριά) θα δημιουργηθούν χίλιες νέες θέσεις εργασίας μέχρι το καλοκαίρι.


Με γοργούς ρυθμούς κινείται η εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία που αφορά στο έργο της κατασκευής με παραχώρηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Η διαδικασία της διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και με βάση τις παρατηρήσεις και προτάσεις που υποβλήθηκαν θα συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης, των οποίων η έγκριση αναμένεται την πρώτη βδομάδα του Μαΐου 2016.


Για την ταχύτερη επίσπευση των διαδικασιών απόκτησης και διάθεσης γης, που αφορούν τις συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις των αυτοκινητοδρόμων και του Μετρό Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία της Διυπουργικής Επιτροπής και σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει τροποποιηθεί το Άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων ενώ με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου τα εν λόγω έργα έχουν κηρυχθεί ιδιαίτερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.



Δραστική επιτάχυνση παρατηρείται και στην απελευθέρωση χώρων που είχαν δεσμευτεί για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες. Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Διυπουργικής Επιτροπής σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού απελευθερώθηκε μεγάλος αριθμός χώρων ενώ παράλληλα μειώθηκαν σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης των υπολοίπων με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις από τις εν εξελίξει αρχαιολογικές έρευνες.


Εν τω μεταξύ, δ
ύο εργολαβίες που συνδυάζουν λιμάνι, σιδηρόδρομο και οδικό άξονα περιλαμβάνονται στον κατάλογο που καταθέτει το υπουργείο Υποδομών στο υπουργείο Οικονομίας με τις επενδύσεις που είναι υποψήφιες για χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ».


Το πρώτο έργο αφορά στην επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο μαζί με την επέκταση της Αττικής Οδού (προς Λαύριο, κλπ) και την αναβάθμιση του λιμένος Λαυρίου.

Το δεύτερο, όπως είπε χθες ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, αφορά την αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης μαζί με τις οδικές συνδέσεις με την Εγνατία Οδό αλλά και τους σιδηροδρομικούς άξονες Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου.


Κατά τη διάρκεια ομιλίας στο συνέδριο «Χρηματοδότηση Εργων και Επενδύσεων: Η Επόμενη Ημέρα» ο ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομίας Νίκος Μαντζούφας υποστήριξε πως οι δημόσιοι φορείς, αλλά και οργανισμοί του ιδιωτικού τομέα έχουν κληθεί να καταθέσουν προτάσεις επενδύσεων που μπορούν να ενταχθούν στο «πακέτο Γιούνκερ» μέχρι τις 30 Μαρτίου. Τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών θα δημιουργήσουν στη συνέχεια κατάλογο 25 έργων προτεραιότητας, ο οποίος δεν θα είναι δεσμευτικός αφού οι ιδιώτες επενδυτές μπορούν να προσφύγουν κατευθείαν στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που προωθεί το «πακέτο Γιούνκερ». Ο συγκεκριμένος κατάλογος θα εξεταστεί περαιτέρω ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί στην ΕΤΕπ καθώς η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε σχέση με την αξιοποίηση του νέου επενδυτικού εργαλείου. 


Κέρδος online   9/3/2016 10:08

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: