Ευχάριστα νέα για το νέο λιμάνι της Πάτρας

Μπορεί ο νέος δήμαρχος Πατρέων κ. Ανδρέας Φούρας να συναντήθηκε με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μαν. Κεφαλογιάννη, όμως νεότερα και μάλιστα τα πλέον ευχάριστα για το νέο λιμάνι και την πόλη έρχονται από τον Αχαιό βουλευτή της ΝΔ κ. Ν. Νικολόπουλο.
Ο κ. Νικολόπουλος τόνισε ότι σε λίγες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωση του νέου λιμανιού και θα μπει μπροστά η τρίτη φάση κατασκευής προϋπολογισμού 50.000.000 ευρώ με νέο διεθνή διαγωνισμό. Με αυτόν τον τρόπο θα διορθωθούν οι ατέλειες της πρώτης και της δεύτερης φάσης και θα ολοκληρωθούν όλα εκτός από μια άλλη εργολαβία - και αυτή σημαντικού ύψους - που θα ενώνει τις παραγλαύκειες με το νέο λιμάνι.
«Πρόκειται για μια κοσμογονία. Το λιμάνι είναι η τελευταία βαριά μας βιομηχανία. Αυτή η πόλη πρέπει να βρει τον δρόμο της ανάπτυξης να δώσει δουλειά στα παιδιά μας και να παράγει πλούτο», συμπλήρωσε ο βουλευτής.
Με αφορμή τη συνάντηση Φούρα - Κεφαλογιάννη και τα όσα διεμήνυσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στον δήμαρχο Πατρέων ξεκαθαρίζοντας πλήρως το τοπίο και επισημαίνοντάς του επί της ουσίας ότι χτύπησε λάθος πόρτα, ο κ. Ν. Νικολόπουλος είπε χαρακτηριστικά ότι ο νέος δήμαρχος εμφανίζεται πιο κυβερνητικός και από τον ίδιο.
Καταλόγισε στον κ. Φούρα για ακόμη μια φορά ότι παίζει μικροπολιτικά παιχνίδια, έκανε λόγο για παραγωγή φωτοβολίδων και όχι ουσίας, ενώ ερμηνεύοντας τη συνάντηση με τον υπουργό είπε ότι ο νέος δήμαρχος κινήθηκε ή από κεκτημένη αντιπολιτευτική ταχύτητα ή από αγνωσία κάνοντας ντόρο χωρίς λόγο. Αφησε, μάλιστα, αιχμές ότι οι κινήσεις του υπαγορεύονται από πολιτική υστεροβουλία, λέγοντας ότι ανοίγει μέτωπο με την κυβέρνηση με αφορμή το λιμάνι, επειδή έκλεισαν οι κρουνοί της χρηματοδότησης.
Δεν άφησε, μάλιστα, ασχολίαστο το γεγονός ότι ο κ. Φούρας έθεσε ζήτημα πολυμετοχικότητας του ΟΛΠΑ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι ο φορέας μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία και έχει τη σημερινή μορφή με την ψήφο του νέου δημάρχου το 2002 όταν ως βουλευτής ψήφισε το σχετικό νομοσχέδιο.
Τέλος, τον κάλεσε να πάνε μαζί στην κυβέρνηση, ώστε το συντομότερο η Πάτρα να αποκτήσει νέο λιμάνι και να γίνουν οι διαδικασίες προκήρυξης της μελέτης για την ανάπλαση του παλιού λιμανιού.
Είχαν προηγηθεί δηλώσεις στο ραδιόφωνο του «Ωμέγα» του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠΑ κ. Σωτ. Μαμμάση που ξεκαθάρισε ότι η διοίκηση του Οργανισμού δεν θα υπονομεύσει την αναπτυξιακή πορεία του λιμανιού της Πάτρας. Κάτι που σημαίνει ότι το λιμάνι θα πρέπει να πάρει πιστοποίηση και κατά συνέπεια αυτό συνεπάγεται και τη λήψη μέτρων βάσει των διεθνών στάνταρ. Ο κ. Μαμμάσης είπε ακόμη πως:
«1. Πρέπει να ολοκληρωθεί το νέο λιμάνι που εμείς διεκδικούμε να είναι έτοιμο τον Μάιο - Ιούνιο του 2009 ως απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του οράματός μας να αποδοθεί στους Πατρινούς ένα μεγάλο τμήμα του λιμανιού.
2. Η σχετική μελέτη που επεξεργαζόμαστε θα προχωρήσει μετά τη δημοπράτηση του νέου λιμανιού.
3. Αν είχαν τηρήσει τις υποσχέσεις τους οι κυβερνήσεις του ΠαΣοΚ δεν θα υπήρχαν τα προβλήματα σήμερα. Δεν μπορεί αυτοί που καθυστερούσαν επί χρόνια να υλοποιήσουν το έργο, σήμερα να δημιουργούν προβλήματα και να υπονομεύουν την πορεία του λιμανιού».
Τέλος, αναφερόμενος στη συνάντηση Φούρα - Κεφαλογιάννη, ο κ. Μαμμάσης είπε ότι ο νέος δήμαρχος κατάλαβε ότι για να διεκδικήσει επιπλέον χώρους για την Πάτρα από τη λιμενική ζώνη αρμόδια είναι τα υπουργεία και όχι η διοίκηση του Οργανισμού.


Κέρδος   14/1/2007