Χανιά: «Όχι» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»
Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» εκφράζουν με κοινό ψήφισμα, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους υπουργούς, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης και οι δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ομόφωνα την ευαρέσκειά τους για την επέκταση του αεροσταθμού με την τελική επιλογή του αναδόχου που αναλαμβάνει το έργο, ωστόσο, σε ψήφισμά τους εκφράζουν ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτη-επενδυτή, για εκμετάλλευση, και ζητούν την εξαίρεσή του από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση επικαλούμενοι τους παρακάτω λόγους: -Το αεροδρόμιο είναι υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατομμύρια ετησίως, με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό.
-Η έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτιρίου και η δημιουργία νέου πύργου ελέγχου, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ), είναι ζήτημα ημερών. -Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα ΥΠΑ-115 ΠΜ έχουν αυξηθεί από οκτώ σε 11 και έχουν δρομολογηθεί από την ΥΠΑ επιπλέον τέσσερις θέσεις.
-Εταιρία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για τη λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις-αναχωρήσεις). Επίσης, πολλές εταιρίες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
-Το σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα check in είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
-Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο και, ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό, πλέον, αεροδρόμιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στο τουρισμό της Κρήτης.
-Η χρήση του αεροδρομίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική και στρατιωτική). Οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης στα Χανιά καταλήγουν: «Μετά τα παραπάνω διαπιστώνεται, ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αεροδρόμιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της Δυτικής Κρήτης».
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ
Κέρδος