Η υγεία των αρθρώσεων είναι σημαντική - Πώς να βελτιώσετε την καθημερινή σας κίνηση

Γράφει ο Στάθης Σκληρός, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κρήτης, Γενικός Ιατρός και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας και Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγεία

 

Οι πόνοι στις αρθρώσεις και τα κινητικά προβλήματα που ενδέχεται να προκαλέσουν αποτελούν καθημερινό πρόβλημα για πολλούς από εμάς.

 

 

Συνήθως δεν είναι κάτι ανησυχητικό, ιδίως αν ο πόνος δεν είναι χρόνιος ή έντονος, σε κάθε περίπτωση όμως είναι καλό να γνωρίζουμε τι πρέπει να προσέχουμε και πώς πρέπει να φροντίζουμε τις αρθρώσεις μας, για να κινούμαστε άνετα και να ζούμε ποιοτικά.

 



Η εκφύλιση των αρθρώσεων ξεκινάει συνήθως χωρίς να το καταλάβουμε, εξελίσσεται αργά και σταθερά και προκαλείται από τραυματισμούς, χρόνιους μικροτραυματισμούς, δραστηριότητες που επαναλαμβάνουμε καθημερινά, αλλά και από τη μείωση των επιπέδων του υαλουρονικού οξέος και του κολλαγόνου που βρίσκονται στον οργανισμό και είναι απαραίτητα για την αποφυγή της φθοράς τους. Οι φλεγμονές και ο πόνος εμφανίζονται σε οποιαδήποτε άρθρωση, μειώνοντας την ελευθερία των κινήσεών μας.

 


Αναφερόμενοι σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας , π.χ. στην ηλικία των 60 ετών, η πιθανότερη αιτία του πόνου στις αρθρώσεις είναι η οστεοαρθρίτιδα, η οποία συνήθως προσβάλλει μία ή δύο αρθρώσεις και εξελίσσεται με εξάρσεις και υφέσεις. Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια εκφυλιστική νόσος των αρθρώσεων. Μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στον πάσχοντα όταν χρησιμοποιεί στο πλαίσιο της σωματικής κινητικότητάς του τις επηρεαζόμενες αρθρώσεις, όπως για παράδειγμα πόνο κατά το λύγισμα του γόνατος ή του μηρού ή δυσκαμψία στις αρθρώσεις των δακτύλων.

 


Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου το πρόβλημα εντοπίζεται στους ιστούς που περιβάλλουν και κινούν την άρθρωση, όπως π.χ. τένοντες. Οι καταστάσεις αυτές συνήθως εμφανίζονται σε αθλητές κυρίως, όπως οι δρομείς και οι μπασκετμπολίστες.

 


Παρακάτω θα δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τη διατήρηση της καλής υγείας των αρθρώσεων.

 


- Βάλτε την άσκηση στην καθημερινότητά σας. Έχει αποδειχθεί ότι η συστηματική, ήπια άσκηση συμβάλλει στη σωστή λειτουργία αλλά και στην ενδυνάμωσή των αρθρώσεων.

 


- Να προσέχετε τη στάση του σώματός σας. Πρέπει να προσέχουμε τη στάση του σώματός μας όχι μόνο όταν σηκώνουμε βάρος ή αθλούμαστε, αλλά σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι όταν καθόμαστε ή περπατάμε. Η πολύωρη ορθοστασία και ακινησία καταπονούν τις αρθρώσεις και το μυοσκελετικό μας σύστημα.

 


- Διατηρήστε το σωματικό σας βάρος. Το φυσιολογικό σωματικό βάρος είναι πολύ σημαντικό για την υγεία των αρθρώσεων.

 

 


Κέρδος online   12/10/2017 8:00

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: