Ηλεκτρονικές συναλλαγές με... εγγύηση ποιότητας

Η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών έχει εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, αλλά οι Ελληνες παραμένουν διστακτικοί στη χρήση της κάρτας τους όταν πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Ετσι, η αντικαταβολή παραμένει η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής των Ελλήνων για τις αγορές μέσω Διαδικτύου καθώς την προτιμούν σχεδόν έξι στους δέκα πελάτες!

 

 

Η επιλογή της …offline μεθόδου πληρωμής ουδόλως συμβαδίζει με τη σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Πέρυσι ο κύκλος εργασιών των ηλεκτρονικών καταστημάτων έφτασε τα 4 δισ. ευρώ, με σημαντική αύξηση (κοντά στο 17%) σε σύγκριση με το 2015.

 

 

Τα στοιχεία από διάφορες έρευνες δείχνουν πως πλέον σχεδόν το 40% των χρηστών του Διαδικτύου, δηλαδή περίπου τρία εκατομμύρια καταναλωτές, έχουν πραγματοποιήσει αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Μάλιστα, το 80% των αγοραστών μέσω Διαδικτύου έχουν προτιμήσει κάποια από τα περίπου 6.500 ελληνικά e-shops τα οποία συνεχώς κερδίζουν σε αξιοπιστία και επίπεδο εξυπηρέτησης. Εξι στους δέκα online shoppers προτιμούν, μάλιστα, αποκλειστικά ελληνικά e-shops.

 

 

 

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, την τελευταία πενταετία καταγράφεται ετήσια αύξηση των online αγορών στην Ελλάδα που φτάνει το 15%. Αρκετοί καταναλωτές, σχεδόν ένας στους τρεις, επιλέγει ηλεκτρονικό κατάστημα με πρόγραμμα επιβράβευσης των τακτικών πελατών (loyalty), με το 73% των καταναλωτών να δηλώνει πως προτιμά το Διαδίκτυο για τις αγορές επειδή βρίσκει καλύτερες τιμές, το 55% επειδή συγκρίνει πιο εύκολα τα προϊόντα και το 46% επειδή αρκετά προϊόντα ή υπηρεσίες βρίσκονται αποκλειστικά σε online καταστήματα.

 

 

Για να συμβάλλει στην ενίσχυση της χρήσης πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών στις αγορές μέσω Διαδικτύου από τα εγχώρια e-shops, ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GReek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του Συνδέσμου) προωθεί μια νέα ενημερωτική πρωτοβουλία και καμπάνια.

 

 

 

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να συμβάλλει στην πληροφόρηση των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τη χρήση των καρτών για αγορές στο διαδίκτυο. Παράλληλα, η καμπάνια έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, με βασική επιδίωξη να βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να λύσουν απορίες και να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς που έχουν σχετικά με τη χρήση κάρτας, όταν πραγματοποιούν online αγορές.

 

 

Μια έρευνα που παρουσίασε πέρυσι το ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), δείχνει πως οι Ελληνες επιμένουν στην αντικαταβολή αντί της πληρωμής με κάρτα κυρίως δύο λόγους. Πρώτον, οι καταναλωτές φοβούνται για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη) και δεύτερον ανησυχούν πως το προϊόν ή η υπηρεσία που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.) δεν θα ανταποκρίνεται σε αυτό για το οποίο πλήρωσαν.

 

 

Το 56% των καταναλωτών πληρώνει τις αγορές από e-shops με αντικαταβολή, το 53% με κάρτες και το 18% με ηλεκτρονικά πορτοφόλια (μέσω υπολογιστή ή φορητής συσκευής).

 

 

Αυτές ακριβώς τις επιφυλάξεις επιχειρεί να αμβλύνει η πρωτοβουλία του GR.EC.A. και της Mastercard. Εκτός από τη νέα καμπάνια, προκειμένου να υποστηρίξει την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, ο GR.EC.A προχώρησε στη θεσμοθέτηση του Σήματος Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

 

 

Το σήμα χορηγείται σε όσες εταιρίες πληρούν 120 κριτήρια πιστότητας και ποιότητας. Ήδη 70 επιχειρήσεις (από τα 300 μέλη του Συνδέσμου) έχουν πιστοποιηθεί ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται τα πιστοποιημένα μέλη να ανέλθουν σε 100.

 

 

Ο ασφαλής τρόπος αγοράς, μέσω γνωστού φορέα, θεωρείται και ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι καταναλωτές ώστε να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου. Για το 46% των καταναλωτών αυτό είναι το κριτήριο επιλογής ενός e-shop, ενώ το 35% αναζητεί ξεκάθαρους όρους χρήσης και το 32% επιλέγει με βάση τις καλές κριτικές που θα διαβάσει σε άλλα sites ή blogs για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα.

 

 

Η καμπάνια παρουσιάζει τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και τους εμπόρους. Με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.

 

 

Ταυτόχρονα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops, εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου. Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής.

 

 

Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.

 

 

Η καμπάνια του GR.EC.A με την υποστήριξη της Mastercard, για ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online πληρωμές, με τη χρήση κάρτας, έχει τον τίτλο “Ξεπέρασέ το”. Στόχος είναι η δημιουργία και την εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.

 

 

‘Ερχεται με χιούμορ να ενημερώσει τους καταναλωτές και να απαντήσει σε μία σειρά από ανησυχίες τους, σχετικά με τη χρήση κάρτας στο online περιβάλλον.

 

 

 

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video , μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.

 

 

Όλα τα παραπάνω υλικά είναι διαθέσιμα στο κοινό στην ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα, η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας.


Κέρδος online   7/11/2017 12:55

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: