• TwitterFacebookRss feed

Που σκόνταψε το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων - Μέτρα επιτάχυνσης ζητεί η Κομισιόν

Μέτρα ώστε να επιταχυνθεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους ζητούν οι δανειστές όπως επισημαίνεται στη σημερινή, τρίτη, έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας.

 

 

Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), η πώληση του 30% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καθώς και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Για το θέμα των νέων διοικήσεων στις ΔΕΚΟ που ελέγχει το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) επαναλαμβάνεται, για άλλη μια φορά, πως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση ώστε να αυξηθούν οι απολαβές των συγκεκριμένων στελεχών. Στην έκθεση επισημαίνεται, επίσης, πως ήδη καταγράφονται νομοθετικές παρεμβάσεις ή άλλες πρωτοβουλίες που ανατρέπουν το σχεδιασμό του υπερταμείου, όπως συμβαίνει με την περίπτωση των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων.

 

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης καταγράφεται καθυστέρηση στο σχεδιασμό του Ταμείου Ιδιωτικοποίησης (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων όπως καταγράφει στο Asset Development Plan (ADP), καθώς η όποια πρόοδος σε ορισμένους διαγωνισμούς συνοδεύεται από προβλήματα σε κάποιους άλλους. Για τη μαρίνα Αλίμου αναφέρεται πως ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε αλλά η συμφωνία με τον επενδυτή (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) δεν αναμένεται πριν από τα τέλη του έτους. Για τα ΕΛΠΕ  επισημαίνεται πως το ΤΑΙΠΕΔ διερευνά όλες τις λύσεις μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνισμού.

 

Για την ΔΑΑ (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») τονίζεται πως η διαδικασία έχει μπλοκαριστεί λόγω διαφωνιών μεταξύ του καναδικού ομίλου PSP που ελέγχει το 40% και του ελληνικού δημοσίου. Η διαφωνία εστιάζεται στα δικαιώματα του κάθε μετόχου μετά την πώληση του 30% που ελέγχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε, πάντως, να βρει γρήγορα λύση ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέχρι τα τέλη Ιουνίου, πράγμα αδύνατο μετά την προκήρυξη των εκλογών. Για μετά τις εκλογές πάει και ο διαγωνισμός πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

 

Οσο για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εμφανίζεται ως ο διαγωνισμός με τις περισσότερες εκκρεμότητες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η εκκίνηση των εργασιών κατασκευής των σταθμών διοδίων, η αδειοδότηση των σηράγγων από την αρμόδια αρχή, ο έλεγχος των γεφυρών ώστε να εξακριβωθούν τα έργα βαριάς συντήρησης που απαιτούνται. Επισημαίνεται, μάλιστα, πως τον περασμένο Μάρτιο, ορισμένες γέφυρες της Εγνατίας Οδού επισημάνθηκαν ως «πιθανά επικίνδυνες»! Εκκρεμεί, επίσης, η έγκριση της τιμολογιακής πολιτικής διοδίων από την Κομισιόν, καθώς και θέματα που συνδέονται με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

 

Για τα περιφερειακά λιμάνια επισημαίνεται πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά καθυστερεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα προβλέπει τις δραστηριότητες που θα παραχωρηθούν στα δύο πρώτα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα) καθώς και τα τέλη που θα πληρώνουν οι ιδιώτες διαχειριστές στους τοπικούς οργανισμούς λιμένων.

πηγή euro2day.gr


Κέρδος online   5/6/2019 13:46

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: