Ολη η ρύθμιση Σπίρτζη για Beat και Uber

Νέο πλαίσιο για τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις δημόσιες μεταφορές όπως η Uber και η Beat, παρουσίασε την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης που ανακοίνωσε το νέο σχέδιο νόμου για τις μεταφορές.

 

 

Η παρουσίαση του κ. Σπίρτζη συνοδεύτηκε από αιχμές για τον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας και τα φορολογικά βάρη που κατέβαλλαν εταιρείες όπως η Beat, με τον υπουργό Υποδομών να επιτίθεται, για άλλη μια φορά, κατά του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη. Ζήτησε, μάλιστα, από τους εκπροσώπους των εταιρειών διαμεσολάβησης που θα έρθουν την Τετάρτη στο υπουργείο για διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου να φέρουν μαζί «το μετοχολόγιο και φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών».

 

 

Πρόσθεσε, επίσης, πως «στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat συμμετείχαν ή συμμετέχουν υπεράκτιες εταιρείες από τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους», γεγονός που θεωρεί «πολιτικό θέμα» λόγω των δηλώσεων του κ. Μητσοτάκη. «Δεν είναι παράνομο να έχεις έναν μέτοχο που είναι εξωχώρια εταιρεία, το θέμα είναι πολιτικό, αν δηλαδή θέλουμε να στηρίξουμε αυτό το μοντέλο». «Δε με νοιάζει τι συμβαίνει με την Beat και τον κ. Δρανδράκη (σ.σ. τον ιδρυτή), αλλά με το σχέδιο νόμου προβλέπεται να αφήνει στην Ελλάδα ό,τι αφήνουν και οι άλλες εταιρείες».

 

 

Με το σχέδιο νόμου οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο για την Ελλάδα, ενώ πρέπει να υποβάλλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια. Μάλιστα το ίδιο πλαίσιο θα ισχύει τόσο για εταιρείες που χρησιμοποιούν ταξί (όπως η Beat) και εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (όπως η Uber).

 

 

Μεταξύ των δικαιολογητικών που πρέπει να καταθέσουν οι εταιρείες είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά), επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς, κλπ. Τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον «καταναλωτή» (σ.σ. τον οδηγό) και διαφορετικά για τον επιβάτη και ένα για κάθε διαμεσολάβηση.

 

 

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε πως ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, τα οχήματα, τους οδηγούς, κλπ. Προβλέπονται κυρώσεις στο φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης π.χ. αν δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου, με πρόστιμο 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας.

 

 

Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους τους οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη και απαγορεύεται το ίδιο διάστημα που ίδρυσαν το φορέα να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

 

 

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως «ο αρχηγός της ΝΔ μας κατήγγειλε πως θέλουμε να κλείσουμε συγκεκριμένη εταιρεία. Εμείς δεν θεσμοθετούμε για μια εταιρεία. Θεσμοθετούμε για να έχουμε ισονομία και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχους. Μπαίνει όμως ένα θέμα όταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης βγαίνει και στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία καταγγέλοντας την κυβέρνηση, να δούμε αν αυτή η εταιρεία έχει έδρα στην Ελλάδα (σ.σ. Beat), έχει έδρα στο Λονδίνο με υποκατάστημα στην Ελλάδα. Εμείς την λατρεύουμε την καινοτομία και τη στηρίζουμε αλλά δε μπορεί να έχουν άλλου είδους ασυλίας σε σχέση με τις άλλες εταιρείες».

 

 

Για το θέμα της αξιολόγησης των οδηγών από τους επιβάτες, σε εφαρμογές όπως η Beat, το σχέδιο νόμου προβλέπει πως θα συνεχιστεί, αλλά αφού ο πάροχος της υπηρεσίας διαμεσολάβησης έχει λάβει σχετική άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

 


Κέρδος online   31/10/2017 16:19

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: