• TwitterFacebookRss feed

Ζάκερμπεργκ: «Όχι» στην απαγόρευση πολιτικής διαφήμισης στο Facebook και «βολές» προς Κίνα

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, υπεραμύνθηκε της στάσης του Facebook ως προς τον έλεγχο της έκφρασης και του λόγου στο κοινωνικό δίκτυο, καθώς και της έλλειψης «fact checking» στις πολιτικές διαφημίσεις- ενώ επίσης χαρακτήρισε τη λογοκρισία στην Κίνα ως εμπόδιο για τη λειτουργία του δικτύου στη χώρα.


Το Facebook δέχεται έντονα «πυρά» τα τελευταία χρόνια για την «χαλαρή» προσέγγισή του στα fake news, τις καμπάνιες παραπληροφόρησης από κυβερνήσεις και την κυκλοφορία βίαιου υλικού στις υπηρεσίες του- με αποτέλεσμα εκκλήσεις για επιβολή κανονισμών λειτουργίας του ανά τον κόσμο.

 

Όπως αναφέρει το Reuters, σε ομιλία του στο Georgetown University, γεμάτη με αναφορές στην Πρώτη Τροπολογία και τη μάχη για τη δημοκρατία, ο Ζάκερμπεργκ υπεραμύνθηκε των θέσεών του, υποστηρίζοντας πως τα social media έχουν φέρει νέες, επαναστατικές «οδούς» για τον λόγο και την έκφραση που δεν θα έπρεπε να αποκλειστούν.


«Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να εκφραστούν σε μια κλίμακα που αποτελεί ένα νέο είδος δύναμης στον κόσμο. Είναι μια Πέμπτη Εξουσία δίπλα στις άλλες δομές εξουσίας της κοινωνίας» είπε.


Ο Ζάκερμπεργκ παρουσίασε τις αποφάσεις της εταιρείας σχετικά με το θέμα αυτό, περιλαμβανομένης της παύσης στην πολυετή «επιθετική» προσέγγιση στην Κίνα- ένα εμπόδιο στο όραμά του για διασύνδεση του πληθυσμού του πλανήτη. Επίσης επέκρινε την ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική εφαρμογή TikTok, λέγοντας πως η εν λόγω πλατφόρμα με σύντομης διάρκειας βίντεο λογοκρίνει τις πολιτικού χαρακτήρα διαμαρτυρίες, ακόμα και στις ΗΠΑ- κάτι που η εταιρεία αρνείται.


Σε ηχητικό που διέρρευσε πρόσφατα, όπου απευθυνόταν σε εργαζομένους στο Facebook, ο Ζάκερμπεργκ είχε χαρακτηρίσει το TikTok ως σημαντικό ανταγωνιστή, λέγοντας πως πρόκειται για το πρώτο καταναλωτικό διαδικτυακό προϊόν από κινεζικό κολοσσό της τεχνολογίας που σημειώνει παγκόσμια επιτυχία.


Στο πλαίσιο της προσέγγισης στην Κίνα ο Ζάκερμπεργκ είχε συναντηθεί με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ, έμαθε μανδαρίνικα και είχε ανεβάσει φωτογραφία όπου έτρεχε στην πλατεία Τιενανμέν. Το Facebook έλαβε άδεια για τη δημιουργία ενός «κέντρου καινοτομίας» τσο Χανγκτσού πέρυσι, αλλά αυτή αργότερα ανακλήθηκε.


Ο ιδρυτής του Facebook πρακτικά έκλεισε την πόρτα στην Κίνα τον Μάρτιο, όταν ανακοίνωσε την πρόθεσή του για μετάβαση του Facebook προς πιο ιδιωτικές μορφές επικοινωνίας και δεσμεύτηκε να μη δημιουργήσει data centers σε χώρες με ιστορικό παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως η ιδιωτικότητα ή η ελευθερία της έκφρασης.


Ο ίδιος επανέλαβε τους προβληματισμούς του για τα data centers την Πέμπτη- αυτή τη φορά υποδεικνύοντας την Κίνα: «Ήθελα τις υπηρεσίες μας στην Κίνα επειδή πιστεύω στη διασύνδεση ολόκληρου του κόσμου και νόμιζα πως μπορεί να βοηθούσαμε στη δημιουργία μιας πιο ανοιχτής κοινωνίας» είπε ο Ζάκερμπεργκ. «Εργάστηκα σκληρά για να γίνει αυτό. Αλλά ποτέ δεν μπορέσαμε να συμφωνήσουμε ως προς το τι θα χρειαζόταν για να λειτουργήσουμε εκεί, και ποτέ δεν μας άφησαν να μπούμε».


Ο ιδρυτής του Facebook επίσης υπεραμύνθηκε των πολιτικών πολιτικής διαφήμισης της εταιρείας, λέγοντας πως κάποια στιγμή εξετάστηκε το ενδεχόμενο απαγόρευσης όλων των πολιτικών διαφημίσεων, αλλά τελικά αποφασίστηκε να μη γίνει αυτό, χάριν της μεγαλύτερης έκφρασης. Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε άμεσα αντιδράσεις από επικριτές- μεταξύ των οποίων και υποψήφιοι για το χρίσμα των Δημοκρατικών στις προεδρικές εκλογές του 2020, που έχουν υποστηρίξει ότι το Facebook θα έπρεπε να κάνει περισσότερα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν όψει των εκλογών του 2020.


Πάντως, όπως σημειώνει το Reuters, η θέση του υπέρ της ελεύθερης έκφρασης ενδεχομένως να κερδίσει στον Ζάκερμπεργκ «πόντους» στη δεξιά πλευρά του φάσματος, την οποία φαίνεται να προσεγγίζει τελευταία- δεδομένου του ότι στο παρελθόν πολλοί Ρεπουμπλικανοί κατηγορούσαν την εταιρεία ότι εμφανίζεται προκατειλημμένη σε βάρος των συντηρητικών απόψεων.


Κέρδος online   18/10/2019 11:09

Σχόλια:

Ονομα:
Σχόλιο: